سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

به وبلاگ ربـــــــــــّــــی خوش آمدید
  • نسیم ( پنج شنبه 89/3/27 :: ساعت 10:29 صبح)

  • خداحافظ مدرسه .خدا حافظ بچه ها

    یک سال تحصیلی دیگر هم به پایان رسید .انگار در میان جاده ای ایستاده ای و از سویی ، به پشت سر ، به راهی که طی شد می نگری واز سویی به روبرو و راهی که در پیش داری و نمی دانی انتهایش کجاست چشم می دوزی . پایان بهار آغاز دلتنگی هاست .روزهای بلند تابستان با دل مشغولی ها و روز مرگی ها پر می شود .خیلی از کارها و فعالیتهایی که در طول سال فرصت انجامش نبود . سفر ، دیدار دوستان وآشنایان ،ورزش ، مطالعه و.... ونیز سعی می کنی مادر بهتری برای فرزندانت باشی فرصت بیشتری را به آنها اختصاص دهی اما هیچ کدام از اینها نمی تواند  آن خلأ درونی ات یعنی دوری از مدرسه وبچه ها را پر کند .همین عشق به بچه ها وتدریس است که سبب می شد هر روزمسیر طولانی  اتوبان را طی کنی تابه ابتدای جاده ی زیبای روستا برسی .جاده ای باریک با درختان چنار کهنسال که دو سوی جاده را احاطه کرده اند .وزمزمه ی دلنشین جوی آبی که از زیر درختان چنارمی گذرد .جلو تر که می روی مزرعه هاو کشتزارها وباغ های میوه خودنمایی می کند ودر انتهای این راه طولانی وپر پیچ وخم  به روستایی کوچک و مدرسه ی قدیمی اش می رسی .

    مدرسه ای قدیمی ومخروبه با دیوار های فرو ریخته که به یمن مدیریتی  شایسته نظم و انضباط در همه جا ی آن نمایان است .راهرو و دفتر مدرسه با سلیقه آراسته شده و تمیزی وپاکی و درخشندگی حرف اول را می زند.از طرفی جو مدرسه و رابطه ی مدیر و همکاران آنقدر دوستانه وصمیمی است که همه ی مشکلات دوری راه و سختی های تدریس در روستا را قابل تحمل و حتی دوست داشتنی جلوه می دهد .متاسفانه بچه های این روستا انگیزه ی چندانی برای تحصیل ندارند .تعدادی از آنها در حالی سر کلاس حاضر می شدند که نامزد داشتند و امسال آخرین سال تحصیلشان بود . وبعضی هم قرار بود برای کمک به خانواده قالیبافی کنند بنابر این دیگر به مدرسه نمی آیند .اینجا درس خواندن و ادامه ی تحصیل ارزش محسوب نمی شود . اکثر خانواده ها با مشکلاتی چون بی سوادی ،کم سوادی ، فقر ،اعتیاد ،بزه کاری وبیکاری و.... دست به گریبانند .همه ی اینها نه تنها موجب دلسردی نمی شد بلکه انگیزه ی بیشتری برای کار کردن ونیز خوب کار کردن ایجاد می کرد .شاید برای اینکه بچه ها لذت حضور در مدرسه وشیرینی آموختن با لذت وشادی را از دست ندهند .ولحظات شادی را در مدرسه تجربه کنند .....

    سال تحصیلی به پایان رسید اما دوری از بچه ها سبب نمی شود که از خاطر بروند .

    خداوندا : در لیله الرغائب سلامتی همه ی آنها را از تو خواهانم . سعادت وخوشبختی وسر بلندی آنها نهایت آرزوی من است .خداوندا تو خود راه روشنی را پیش رویشان قرار ده تا آیندشان را آنگونه که شایسته است بسازند .پروردگار مهربانم : اگر طی سالی که گذشت در حق آنان کوتاهی وقصوری از من سرزد مرا ببخش ویاریم کن تا فرصت جبران فراهم شود.

     


    بخـــــــش نظرات ()


    Online User